Вие имате солидни финансови възможности и искате да зарадвате любимия човек с ценен подарък? Ето ви съвсем нелоша идея: как ви звучат BMW M6, Corvette Z06, Lamborghini Gallardo или Porsche 911 Turbo? Но кой от тях може да се нарече „най-добър”? С огромно удоволствие ще се опитаме да ви помогнем при трудния избор...
Пред вас стоят четири начина да повишите нивото на адреналина си, като всеки един от тях е посвоему уникален и крие сериозна опасност да ви докара сърдечни проблеми... BMW M6 (507 к. с.) и Lamborghini Gallardo (520 к. с.), се задвижват от петлитрови V10-двигатели и разполагат с автоматизирани ръчни трансмисии, Corvette Z06 се пъчи със своя седемлитров V8 с 512 к. с., а класиката Porsche 911 Turbo може да се похвали с 3,6-литров бокресен битурбо-мотор с 480 к. с. Двата последни модела отдават мощността на задните си колела през шестстепенни механични трансмисии.
В тестовия квартет BMW определено е автомобилът, който най-силно напомня за живота на „простолюдието”. Все пак тук не говорим за класически екстремен спортист, а за топверсията в гамата на шестата серия. Което пък поражда въпроса, дали М6 на практика е спортен автгомобил в класическия смисъл на понятието. Обширният, но доста оскъден откъм емоции интериор катогирочно ни навежда към отрицателен отговор на това питане, точно обратното сочи обаче десетцилиндровия задвижващ агрегат. Той се развърта с фанатично настървение, като устремът му спира едва при 8250 об./мин, когато буталата се движат със скорост 20 метра в секунда... М6 се изстрелва до 100 км/ч за едва 4,2 секунди, независимо от неоптималните предпоставки за добро сцепление: все пак предноразположен двигател в комбинация със задно предаване много често води повече до гъсти облаци дим изпод задните гуми, отколкото до изумителни стойности за ускорение, и в такива случаи неизменно е необходима намесата на ръката на истински факир зад волана.
Corvette и Lamborghini са играчки за истински професионалисти
Концепцията на Lamborghini обещава повече екстремни преживявания: задвижване на четирите колела през Visco-съединител, централно разположен двигател пред задния мост – по този начин Gallardo потегля от старта по-ефективно, отколкото M6. Още при празен ход, звукът на двигателя създава неповторим спектакъл, който надали ще чуете някъде другаде. При 3000 оборота в минута, изпускателната система на Gallardo преминава от камерна музика към рок фестивал, чийто дивашки ритъм се диктува от шестстепенната трансимисия E-Gear. Но субективното усещане и измерванията често се оказват две различни неща – над 100 км/ч устремът намалява, и Lamborghini започва да изостава зад М6. Така или иначе, италианският екстремист си остава своеобразна класика за истински ценители, които могат да я разберат и използват по предназначение. Corvette също трябва да попада в ръцете на професионалисти – 637 Нм са стойност, с която шега не бива... Големият двигател изисква голям кураж: по възможност идващ от сърцето на обигран ездач в родео... При мокра настилка тракшън-контролът едва се справя със задачата си, а задницата трябва да бъде непрекъснато осмирявана с „ласото” на кормилната уредба и „шпорите” на педала на газта. Това безспорно е забавно когато сте на писта, но по цивилни пътища създава сериозни грижи, а пълната газ в остри завои води до безмилостно отпечатване на профила на задните валяци върху асфалта и до опасно поднасяне, чието овладяване не е в компетенцията на всеки.
Гумите на 911 сякаш се захапват в асфалта
Дори при пълното оползотворяване на въртящия момент на 911 Turbo, гумите винаги остават като вкопчени в асфалта, и сцеплението на снабдения с двойно предаване автомобил изглежда безгранично. Максималното налягане на турбокомпресорите остава сравнително дискретно от акустична гледна точка и се ограничава в поносимо по сила съскане и металически рев, но по отношение на тягата нещата изглеждат най-меко казано брутални. Единствено при най-високите скоростни режими по-лекият Corvette успява да набере известна преднина пред Porsche. 911 Turbo изглежда като слят с идеалната траектория на движение, но при достигане на изключително високият граничен режим все пак се налага да притежавате светкавични рефлекси и безупречни умения. Най-мекият режим на окачването на Porsche непрестанно предизвиква поводи за радост – макар че с огромния си за спортен модел багажник M6 почти напомня на семейна лимузина, 911 го превъзхожда значително по отношение на комфорта на возене. За сметка на това, радикалното Gallardo не пропуска да покаже на всеки метър, колко точно общо има с всекидневната употреба, а именно...нищо. Кокпитът напълно изчерпва запасите си от какъвто и да е простор при наличието на двама средно едри пасажери, багажникът е с размерите на жабката в таблото, а окачването започва да филтрира неравностите (макар и в доста малка степен...) едва при високи скорости. Corvetteе по-малко екстремен, и за всеобща радост струва наполовина колкото италианския болид. Така всъщност имаме читирима победители: M6 е най-добрият компромис между практичнос ти динамика, Porsche и Corvette са класически представители на най-доброто от германската и съответно американската спротна автомобилна школа. Gallardo остава на последно място по точки,но на първо по емоции.
trex
Разбира се, че Порше печели!
rosko
bmw-to e nai dobroto kakvito i da sa drugite marki